Dolge

AvatarTraim si asta ne ocupa tot timpul

1 decembrie '09

Aseara ma grabeam in Romana sa ma vad cu un vechi prieten. Si cum ne vedem o data la un an, zic sa iau taxiul, sa nu intarzii. Si inevitabil, intru in discutii cu taximetristul. Discutiile cu taximetristii sunt un fel de cursuri la alta facultate, la care asisti pentru a nu ramane blocat in limitele a ceea ce faci in mod curent. Taximetristul, intre doua stranuturi, se hotaraste sa-mi faca o surpriza: "Dom'le" incepe el la un rosu, "ce e asta cu 1 decembrie? Nu se poate bucura lumea de sarbatoarea asta. Va spun, unde sa te mai bucuri pe frigu asta? Inainte se iesea la un cremvurst, iesea lumea la plimbare, petreceau, un gratar, o bere, se bucura lumea. Da pe frigu asta... Era mai bine cand era pe 23 august!"

Astazi, la Antena 1, la "Razvan si Dani" (am aflat si eu cu ocazia asta cine e Crudu), super formatie invitata, sa gureasca ei de ziua nationala: Mahala Rai Banda. O formatie de indo-europeni, cantand ceva gypsy-balcano-lautaresc in... in italiana. La Antena 3, Zoe Petre impreuna cu niste deontologi, compara Romania cu Germania, Austria, Franta; compara jurnalismul, politica, democratia, miscarile sociale si toate cele. Putin mai incolo se intorc la Stefan cel Mare, la mogulii presei de dinainte de unire si repede ajungem in '96 si la "sinergia" existenta intre conducerea politica a tarii si majoritate.

Mi-au dat lacrimile si mi s-a ridicat parul de pe cur, patruns profund de suflul patriotic.
Asadar, ca un modest reprezentant al "sudului Moldovei", ma incapatanez in nostalgia-mi fara fond: